Přizpůsobení OpenCart českému prostředí
Nedávno jsem tu popsal instalaci češtiny do eshopu OpenCart. Nyní se podíváme, jak se poprat s dalším nastavením pro české prostředí. Podíváme se na českou měnu, překlad číselníků a drobnosti kolem. Takže vzhůru do toho.
Zavedení měny Česká koruna
Po instalaci češtiny chybí spousta dalších nastavení. Jedním z významných detailů je neexistující měna Česká koruna. Opět se to dá jednoduše napravit. V již českém menu se stačí vypravit do:
Správa / Konfigurace / Lokalizace / Měna
a zde tlačítkem Přidat chybějící měnu doplnit. Osobně jsem prozatím stránku vyplnil takto:
*Název měny: Česká Koruna
*Kód: CZK
Symbol vlevo:
Symbol vpravo: Kč
Desetinná místa: 2
Hodnota: 1
Stav: aktivní
Všechny ostatní měny jsem vyeditoval a místo mazání (to se mi neosvědčilo!) je nastavil na Neaktivní. Pokud hodláte používat více měn, dejte pozor na políčko Hodnota, které určuje kurz vůči měně s hodnotou 1. Ještě připomenu, že je nutné nastavit primární měnu v konfiguraci, hned pod nastavením jazyka aplikace.
Překlady číselníků, počeštění
Další věcí je počeštění číselníků. Při instalaci jazyku čeština se oklonovaly české číselníky a předvyplnily se anglickými názvy. Tyto názvy je nutné změnit za české, aby při práci s eshopem v češtině bylo české celé prostředí.
Pokud během počešťování zjistíte, že potřebujete jinou položku, vždy ji založte jako novou a ne změnou českého popisku. Vznikla by tak nelogičnost a položky v jednom jazyce by neodpovídaly jazyku jinému. Obecně není nutné položky vymazávat, stačí je jen deaktivovat a vyrobit si svoje, vlastní. Kolik a jakých je jen na konkrétním případu.
Zápas s nastavením platby a dopravy
Asi největší zápas je s nemožnostmi nastavení platby za zboží a jeho přepravu. OpenCart tuto část eshopu, dle mého názoru, zásadně podcenil hlavně v bodu nemožnosti provázání dopravy a platby. Je fajn, že lze využít spousty přednastavených modulů, ale přesto chybí i obyčejná možnost „vyzvednout osobně“. Jak stránka pro volbu dopravy tak platbu jsou jen tupými výpisy přednastavených modulů.
Tato nevýhoda se dá eliminovat kombincí dvou věcí.
Přizpůsobení popisků k možnostem platby a dopravy
Účel světí prostředky. Nejjednodušší cestou je prostě modul dopřeložit tak, aby jeho popisek odpovídal svému účelu. Pokud není modul řešící Dopravu zdarma, stačí například upravit popisek modulu flat a nastavit plošnou cenu 0Kč. To samé platí pro ostatní položky.
Klonování modulů pro řešení variant
Pokud některý modul je potřeba výše zmíněným způsobem znásilnit, nebo je potřeba podobná funkčnost vícekrát, například pro různé geozóny, je nutné použít klonování. Jedná se o proste zkopírování konkrétního modulu a jak na to, je popsáno v článku Klonování modulů v OpenCart.
Drobná, dle mého názoru, dobrá nastavení
Další nastavení proveďte v menu: správa / Konfigurace / Nastavení.
Jedná se o nastavení základního chování na záložce Volba. Osobně dopočuji zapnout volbu Notifikace, Podmínky účtu a Podmínky pokladny. Rozhodně neopomenout nastavení emailového účtu na záložce Pošta. Bez správného nastavení nefungují veškeré emaily.
Jakmile jsem se probojoval až sem, oddechl jsem si. EShop je hotov, teď už mě čekájí jen drobná nastavení. OpenCart řeší jednoduchou správu statických stránek v menu Katalog / Informace, to jsou právě ony stránky použité například pro Podmínky účtu nebo Podmínky pokladny. Hlavní stránku a zobrazení možností je zase možné pohodlně upravit v menu Rozšíření / Moduly.
Zdravím, tak už se mi povedlo nastavit i koruny, nicmene problem je ze jakoukoli zmenu provedu v adminu, na eshopu jako takovem se zmena neprojevi, krome obrazku loga se neprojevila cestina, ani koruny, ani treba popis produktu nebo kategorie, moje uvodni texty… nic. pritom admin uz je cesky a kdyz v nem koukam tak vsechno co popisuju je spravne nastavene nebo napsane, ale v obchode se to neprojevuje, kde muze byt problem? dekuji
Ahoj,
to co popisujes mi napadne pripomina problem s nevymazanou cache. Zajdi do adresare system/cache a ten uplne vymaz. Melo by to zabrat 😉
Zdravím. Mám menší problém. Když nastavím českou měnu, tak se mi v košíku poté nezapočítává celková Suma. Mohl by mi někdo poradit prosím? Děkuji mnohokrát
nevíte jak změním datum na český formát, místo 10 Sep aby bylo 10 září
díky za radu